6.8.12

Reisdag 2 (05-08-2012) - Op naar Praha

Even een reisblogje vanuit Praag, misschien komt die van Berlijn ook nog wel!

We zijn zoals gewoonlijk vroeg wakker. Rond 9 uur is het hostel al vol leven en de geluiden zorgen ervoor dat ook wij niet verder kunnen slapen. Ik voel me een beetje brak, gisterenavond hebben we cocktails op, en op een of andere manier kan ik nog slechter tegen alcohol als ik op reis ben. Hele dagen door Berlijn lopen, en weinig eten slurpen energie.

Rond half 11 checken we uit bij Goldmarie Hostel. Ik ga de zachte bedden missen, eens zien of het Praagse hostel daar tegenop kan. Daarna gaan we met de S-bahn naar Hauptbahnhof. Mijn backpack lijkt op een of andere manier lichter geworden. Na een eindje lopen blijkt dat toch tegen te vallen. Maar gelukkig kunnen/moeten we toch veel zitten. Onze trein vertrekt pas om 12.46 dus doen we nog wat boodschappen en we ontbijten wat.

Het blijkt vandaag een goede reisdag te zijn, het is grauw weer en het regent. We zijn maar wat blij dat we gereserveerd hebben want alle coupes zitten stampvol. Elk hokje bestaat uit 6 stoelen tegenover elkaar. Joe en ik zitten bij een wat ouder Canadees stel (de man links van mij leest een Nederlands blad en ze mixen Nederlands door hun Engelse gesprekken) opletten dat we niks raars zeggen dus. En rechts van mij (en links van Joe) zit een Amerikaans meisje. Joe zit tegenover me. Ik vind het wel gezellig zo.

Een tijdje later raken Joe en ik in gesprek met de man en vrouw. Hij is Nederlands maar hij woont al 25 jaar in Canada. Zijn vrouw is Canadese, maar toch leest ze gewoon de Elsevier, met enige hulp af en toe. Ze zijn 5 weken geleden in Praag hun reis begonnen. Ongelofelijk hoeveel reislust dit stel heeft.

Eenmaal aangekomen nemen we afscheid, en gaan wij op zoek naar tickets voor de metro en een kaart van praag. Dit gaat niet heel gemakkelijk, allereerat staat er een enorme rij vor de pinautomaat, daarna kan ik geen kaartjes kopen voorde metro omdat de noob achter de kassa geen wisselgeld heeft. Maar na wat gehannus (en nog steeds die kut backpack om) krijgen we alles voor elkaar.

We stappen op de metro die er super goed uit ziet. Die sovjets konden er wat van. Ik zoek op onze kaart hoe we moeten lopen en wat blijkt, we zitten recht in de straat die uitkomt op de beroemde Karelsbrug. De zon gaat net onder, echt prachtig.

Eenmaal bij ons hostel aangekomen blijkt dat we niet een Double bed met Shared Bathroom hebben, maar een Double met Ensuite. Super relaxt! Na een heerlijke douche gaan we richting de brug om wat foto's te maken en om een hapje te eten. Dag 1 van Praag was dus super geslaagd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten