9.8.12

Reisdag 3 (08-08-2012) - Verlost van een slechte nachtrust?

Na mijn vorige post (die vrij positief was), is er toch wel wat veranderd in onze houding richting Ritchie's hostel. Top locatie, eigen kamertje met badkamer, tv en keuken tot beschikking. Maar zoals sommige van jullie al hebben kunnen lezen; ik heb niet echt kunnen slapen. Nacht een was al verschrikkelijk. Na een lange reisdag wilde we graag lekker slapen maar het werd pas om 4 uur rustig IN het hostel. Onze kamer is namelijk recht tegenover de common area waar mensen spelletjes kunnen spelen, maar waar ze dus ook zuipen en lallen. Vannacht was het precies hetzelfde gedoe, zelfs nog erger. Om 6 uur heb ik de deur open gerukt om even te vragen of het stil kon zijn. Om 7 uur was het eindelijk rustig en kon ik aan mijn nachrust beginnen.

Rond een uur of 9 ging de wekker weer. Ik was stront chagrijnig. Meteen een negatieve review op Tripadvisor gezet. Ik wil niet overkomen als een saaie knorpot, ik hou best van een feestje. Maar als er bij de houserules staat dat het tussen 10 en 7 stil moet zijn, dat neem ik aan dat je je eraan houdt. Tenminste, in ons vorige hostel was dat wel zo.

Genoeg over Ritchie's! Een korte samenvatting van Praag; mooie oude stad, maar dat heb je in één dag ook wel gezien. En wat zijn er ontzettend veel toeristen! Busladingen vol. Kortom leuke stad, maar ik zou er graag nog eens terugkomen in een rustiger seizoen zoals mei.

Op dit moment zitten we in de trein naar Wenen! En ik zou nog een stukje schrijven over Berlijn. Niet alleen voor jullie maar ook voor mezelf om deze reis wat tastbaarder te maken.

Berlijn is echt mijn stadje. Ik voel me er ontzettend thuis. We zaten in Goldmarie Hostel, Oost Berlijn. Veel punkers, tattoos, skateboards en hipsters. Echt een heel erg leuke wijk om te zijn, en twee straten verderop zat de 'Kneipenmeile'. De Simon-Dach straat, bekend om al zijn leuke kroegjes en restaurants.

We hebben in een sneltreinvaart alle bezienswaardigheden gezien. Onder een prachtige zonnetje genoten van de vele pleinen en alle culturen die de stad heeft. Op dag twee moest en zou ik nog even naar de Primark. Wat een chaos was dat. Enorme rijen naar de pashokjes, het was net een fabriek. Maar ik heb met mezelf afgesproken dat dit ook maar een keer per jaar gaat voorkomen haha. Genoeg voor nu, over een paar dagen de laatste blog over Wenen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten