17.7.12

Vive la France!

Een blogje vanuit het zonnige Frankrijk, het kan zo maar. Tegenwoordig heeft elke camping wel wifi, zelfs onze camping waar maar 13 gezinnen kunnen staan. Zondag ochtend vertrokken we vanuit Nederland en de regen kwam, met tussenpozen, met bakken uit de lucht. Van Maastricht tot Lyon was het alleen maar regen, regen, regen. Ik hoop voor jullie daar dat het allemaal wat beter is geworden!

Onze camping heet Chateau Latour, het spreekt voor zich, maar er staat dus een kasteel op! En wij, de kampeerders staan als een soort onderdanen onder het kasteel op het grasveld. Mijn eerste reactie was weinig positief. Zó klein?! Zoveel kleuters?! Maar ik heb er tot nu toe geen last van gehad. Behalve dan dat de buurkindjes hardop aan het bespreken waren of ik nou een jongen of meisje was. 

Ik heb in twee dagen tijd al twee boeken uit gelezen van elk zo'n 400 bladzijden. Gaat goed dus. Daarnaast is mijn buik al flink verbrand, met van die mooie strepen omdat ik niet strak naar achter heb gelegen. Hopelijk kan ik daar wat aan veranderen vandaag. Vannacht redelijk geslapen, maar we hadden een egeltje op bezoek die in de vuilniszak zat te snuffelen. Ik had verwacht dat het beestje wel weg zou rennen als ik aan kwam maar hij bleef rustig met zijn snuitje in een pak koekjes zitten. Toen ik eenmaal in bed lag dacht ik de hele tijd dat er beesten rond de tent liepen. Vorig jaar, toen we met de caravan waren, was er een groep wilde zwijnen die de camping terroriseerde. Op een avond hoorde we een ijzingwekkende gil. Een meisje was de troep tegengekomen op een pad. Toen het eindelijk weer wat rustiger was op het terrein begon onze caravan opeens te schudden. We hoorden geknor en gepiep en de hele caravan bewoog op en neer. Serieus, dat wil ik nooit meer meemaken haha. 

Hieronder vast wat foto's van de camping :)



















1 opmerking: