11.5.12

Must do

Soms heb je van die dingen die je eens in je leven gedaan moet hebben. Ik ben zelf een enorme dromer en heb de wildste toekomst plannen die helaas nog niet echt vorm krijgen. Maar ik heb toch maar even een lijstje gemaakt om mezelf voor te houden wat ik nog wil doen en bereiken!



Een mode-blog
Ja, het liefst zou ik elke dag outfits posten. Ik vind mode ontzettend leuk, alleen ben ik niet zo heel uitgesproken in wat ik draag. Ik hou van comfortabel, jongensachtig, stoer, en soms een beetje bloot. Lekker tegenstrijdig, ik weet het. Een modeblog dus, ik heb ten eerste geen fotograaf die dagelijks bij me in de buurt is. Ten tweede zoek ik het echt niet om elke dag iets aan te trekken wat er fashionable uitziet. Je kent het wel. Dus misschien is streetstyle wel een idee? Toen ik in Berlijn was heb ik heel stiekem drie meiden gefotografeerd op straat. En dat vind ik dan weer wel heel erg leuk om te doen! Bill Cunningham, de Amerikaanse 80-jarige modefotograaf is dan ook een groot voorbeeld voor me. En niet alleen in wat hij doet, maar ook in wat hij zegt. Door hem voel ik me zeker in wat ik draag, hij vind alles eigenlijk wel mode, zolang iemand zich zeker voelt in wat hij/zij draagt.

Vette DcMartens, mooi open shirt
Zomers!


Een stoere, uitdagende studie zoals Arabisch doen
Ja, ik zou ontzettend graag een vreemde taal doen. Petra Stienen, te zien bij 'Het Mooiste Meisje van de Klas' heeft me ontzettend geinspireerd. Ik weet dat het slim is als ik mijn huidige studie afmaak, maar soms is er wel twijfel. Ik wil mezelf bewijzen, iets bizar moeilijks doen, iets anders dan anderen. Misschien kan ik in mijn minor wel iets met een taal gaan doen.


Op reis naar Aziƫ en het Midden Oosten
In 2010 ben ik in Sri Lanka geweest, velen zullen het onderhand wel weten, ik kan er uren over doorlullen. Maar om een lang verhaal kort te maken. Het land heeft me betoverd! Ik wil ontzettend graag terug! Het eten is zo lekker, ook al was mijn maag het daar de eerste dagen volstrekt niet mee eens, het is echt lekker. De mensen zijn zo aardig en gastvrij. De natuur is zo prachtig, en de geschiedenis van Sri Lanka is indrukwekkend met het Tamil verleden, Buddha en de 'bezetting' van de Engelsen en Nederlanders.
Ik wil daarom zeker terug, maar ook meer dan alleen Sri Lanka zien. Op mijn lijstje staan India, Vietnam en Noord-Korea (naar aanleiding van de reis van Floortje Dessing). Daarnaast zijn er ook plaatsen minder ver weg die ik wil bezoeken. Scandinaviƫ (Pippie Langkous, de Bolderburen?) en Amerika. Al is dat ook vrij ver haha.

Mijn eigen kamertje hebben
"Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens". Dit geld helaas ook voor mij. Ik woon in zo'n heerlijke buurt, met mijn mooie, fijne kamertje dat ik een soort verlatingsangst heb. Ik wil heel graag mijn eigen rustige plekje, maar ik heb zoveel vrij van school dat mijn huis af en toe echt MIJN huis voelt haha. Maar als puntje bij paaltje komt zal ik volgend jaar toch echt op zoek moeten gaan naar een kamer, want ik hou het soms niet uit met mijn ouders die steeds autistischer worden en mijn zusje dat nog niet over het puberen heen is.

Nagels
Nagels, tsja. Je hebt ze, of je hebt ze niet? Ik had ze een jaar geleden. En nu dus niet. Het is bij mij heel vreemd maar ik kan hele periodes obsessief bezig zijn met het veilen en lakken van mijn nagels, maar zodra er iets stressvols aankomt is alles in no-time verdwenen. De laaste keer dat ik nagels had was voor mijn eindexamens, precies een jaar geleden dus. Ik vind het zo onvrouwelijk zoals het er nu uitziet :( Dus hopelijk heb ik binnenkort goed nieuws! haha.

Fotograferen


Ik zou willen dat ik een mega talent had voor fotograferen, helaas valt dat tegen. Misschien ontdek ik mijn talent als ik 60 ben, een midlifecrisis heb en met pensioen ga. Dan kan ik mee met zo'n bejaardenclubje 's ochtends de bossen in om struikjes van dichtbij te fotograferen. Enfin, ik heb een Canon 1000D, niets speciaals, twee lenzen en wat filters. Hopelijk komen er binnenkort nog wat mooie reisjes waarbij ik foto's kan maken. Volgende week is dat in ieder geval Krakau!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten